Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

lørdag 29. desember 2012

Juleblomstene
Nå går det mot slutten av jula og tenkte jeg skulle vise litt juleblomster før det er for sent. Har vært ganske flink til å sette kaldt om natten og ikke trekk på det som ikke skal ha det, så tilstanden er ganske bra fortsatt.  Røde tulipaner er flotte til jul.  Ikke er de så dyre lengre heller slik tulipaner var før jul for noen år siden. Nå er det jo tulipantid fram til de blomstrer i hagen for min del, så det er bare lækkert!

 

Har investert i nye Hyasinth vaser i år. Synes det er så lekkert når man vasker av jorden og røttene synes. 
 
Eukalyptus har jeg i en vase like ved hvor jeg sitter og skriver dette.  Den lukter kjempegodt og er flott med sin grønn/grå farge. Den har holdt seg kjempefint i varmen i stua.
 
Hvite julestjerner i år.  Fortsatt med blomst.






4 kommentarer:

  1. Den tulipanvasen med de røde juletulipanene er bare fantastisk! Hyasinten og julestjerner er kjente og kjære juleblomster her. Aukaluptus ny for meg men kanskje en kommer? God romjulskveld til deg!

    SvarSlett
    Svar
    1. Eukalyptus er det første julen jeg har. Var innom en blomsterbutikk før julen 2011 og der hadde de masse eukalyptus som sto og duftet fortryllende. Da jeg gikk ut butikken lovte jeg meg selv at sånn skal jeg ha en bukett av til neste jul, så derfor. Nå er den så fin at den kan bli et litt ikke julete innslag på bordet til nyttårsfesten.

      Slett
  2. Nydelige juleblomster! Jeg fikk ikke kjøpt meg tulipaner til jul, men i morgen skal jeg kjøpe slik at jeg har til nyttårsaften.

    Ønsker deg et kjempe fin nytt år! Klem

    SvarSlett
  3. Dejlige røde tulipaner. Dem har jeg også nydt, men mine holdt desværre ikke længe denne gang. Dog er jeg også ved at behøve de lyse farver igen, så ja... Men kraften og intensiteten i de røde blomster i julen er nu vidunderlige.

    Mange hilsner og dejlig aften fra
    Katinka

    SvarSlett

Setter stor pris på tilbakemeldinger og innspill fra dere der ute, så legg gjerne igjen en kommentar!