Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

fredag 9. august 2013

Frukt og bær

Noe av det fine med sensommeren og høsten er å gå rundt i hagen å forsyne seg av bær og frukt etterhvert som det modner.  I tillegg til at de er gode å spise er de og flotte dekorative element i hagen. 
Eplene henger fint i klaser, skulle sikkert vært tynnet etter blomstring, men pytt pytt.  Laget eplejuice sist høst, men har igjen i fryseren, så vet ikke om det blir i år.  Den blir litt sur, kanskje litt søtere i år etter en fin sommer, for flere familiemedlemmer.  Jeg synes den er frisk og god.  I varmt vær med litt isbiter er den deilig. 
Stikkelsbær synes jeg er nydelig å spise rett fra busken.  Her en mørk rød variant. 
Solbær blander jeg 50/50 med rips og lager saft. 
Ripsbuskene har ikke hatt nett over seg i år, så trosten har fått sitt, resten tror jeg jeg vil ha.  Ble så lei av å plukke trost ut av nettet hver morgen, så nå får de forsyne seg. 
Hvit stikkelsbær skal også nytes rett fra busk.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Setter stor pris på tilbakemeldinger og innspill fra dere der ute, så legg gjerne igjen en kommentar!