Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

mandag 5. august 2013

Høstfloks

Høstfloksen har startet blomstringen sin og strutter ekstra nå etter helgens vannmengder.  Det var deilig å gå ut i hagen søndag morgen etter at den hadde fått seg en real vask. 
Tidligere i sommer klipte jeg ned noen av skuddene på floksen slik at den skulle sette nye skudd og for å forlenge blomstringen.  Her har det blitt 3 nye skudd på en av grenene jeg klipte ned, det vil si at jeg får tre blomster isteden for en og de kommer litt senere enn de som har fått vokse hele sommeren.  Har hørt om dette før, men så var det å huske å gjøre det.  Takker Vigdis og innlegget hennes på bloggen Min Villahage for påminnelsen.  Det jeg klipte av laget jeg stiklinger av og de har satt røtter og er klar for å bli omplantet i større potter.  Mange nye planter:-).

2 kommentarer:

  1. Ja, det var godt å komme ut i hagen i går. Det var forfriskende etter alt regnet på lørdag. Høstfloks er flotte planter, og de finnes etterhvert i så mange flotte farger.

    Ha en fin ny uke!

    SvarSlett
  2. Nydelig farge på floksen din. jeg så Vigdis' innlegg og jeg angrer nå på at jeg ikke toppet. Men nye sjanser kommer til neste år.

    SvarSlett

Setter stor pris på tilbakemeldinger og innspill fra dere der ute, så legg gjerne igjen en kommentar!