Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

søndag 9. desember 2012

Ceropegia woodii (Marmorlanterne)
Dette er en grønnplante jeg liker veldig godt.  Den er ganske
 dyr i innkjøp, men de fleste av de jeg har har jeg formert selv.
Her har jeg tvinnet den opp på en hjerteformet tykk ståltråd.
De tar litt tid før de roter seg.  Settes rett i fuktig jord, gjerne
i en liten potte slik at røttene har kort vei ut til lyset.  Når man
ser røttene stikke ut er det på tide med et potteskift. Overlever
lenge uten vann, men vokser og trives best ved jevn vanntilførsel.
Når jeg synes den har blitt kraftig nok klipper jeg av det som
vokser ut.  Dette kan da bli nye planter hvis man ønsker det.
God 2. søndag i advent!
                                                  

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Setter stor pris på tilbakemeldinger og innspill fra dere der ute, så legg gjerne igjen en kommentar!