Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

lørdag 2. februar 2013

Hus og hage i harmoni
Jeg skal ikke si det er viktig, for det er det jo ikke i den store sammenhengen, men det gir en fin opplevelse når en hage og et hus henger sammen.  Jeg ser mange hageideer som jeg synes er kjempefine, men de passer ikke i vår hage og det betyr som oftest at det ikke passer til husets arkitektur.  Nedenfor er noen eksempel på god sammenheng mellom hage og hus, ihvertfall i mine øyne.  Har vært så dristig å ta med et bilde av vårt hus i samspill med hagen også.  Håper disse bildene kan inspirere og ihvertfall glede noen der ute, for man skal bli glad når man ser hus og hage i harmoni.




4 kommentarer:

  1. Klart det gir god opplevelse når bygninger passer inn i omgivelsene. Det finnes mange grelle eksempler på det motsatte. Enten bygningen ikker tilpasset landskapet eller landskapet ( Hagen ) ikke tilpasset bygningen. Fine ekspert på hva som er godt å hvile øya på her....

    SvarSlett
  2. Ekspert skal selvfølgelig være eksempel.....beklager. Rettefunskjonen som overstyrer meg...

    SvarSlett
  3. En skrivefeil er fort gjort og jeg skjønte hva du mente. Er enig med deg i at det er mange grelle eksempler på det motsatte. Det er liksom som om vi har glemt noe som de kunne før, merkelig. Det må være noe med at på et eller annet tidspunkt ble det mengde og pris som bestemte og til slutt enkeltindividets rett til å gjøre som det vil. Det er jo selvfølgelig flott på mange måter, men kanskje ikke på alle.

    SvarSlett
  4. Du verden dette var fint. Jeg nyter bildene!

    Ønsker deg en fin kveld! Klem

    SvarSlett

Setter stor pris på tilbakemeldinger og innspill fra dere der ute, så legg gjerne igjen en kommentar!