Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

lørdag 9. februar 2013

Man tager det man haver
På vår tomt er det mye stein.  Fra tid til annen kommer de til overflaten i plenen ved hjelp av telen og ganske ofte møter vi dem, gjerne de største tror vi, når vi skal lage et nytt bed.  Da blir nesten steinen et større prosjekt enn bedet. De som har bodd her før oss har brukt av denne steinen i hagen og det har vi fortsatt med.  Stein passer bra til huset vårt og det vi finner i hagen og har fått fra nabo jordet er veldig billig.  Noe skifer lå lagret her da vi overtok og noe har vi kjøpt, skifer er ikke billig, men er vedlikeholdsfri, passer til den andre steinen og huset. 
Øverst i ei skråning med villvin står disse som overgang til plen.


 Denne støttemuren sto her da vi overtok.  Litt bregner, mose og fjellbedplanter vokser i den.
Skifer med gress mellom.

Skifer med småstein mellom.

3 kommentarer:

  1. Det gjør seg med stein, og så flott det er hos deg!

    SvarSlett
  2. Jeg er så glad i sånne blogginnlegg som dette! Det er så interessant å se hvordan folk har det (jeg er skikkelig nysgjerrig, jeg).

    SvarSlett
    Svar
    1. Er litt enig med deg. Det er jo sånn man får ideer. Bilder av planter er vakkert å se på, men det blir liksom ikke det samme. Denne sommeren skal jeg bli flinkere til å knipse. Vår og sommer er så full av andre ting at man glemmer å plukke fram kamera. Må være fokusert når jeg skal fotografere for bildene må gjennom min kvalitetskontroll før de legges ut på bloggen og jeg er litt streng:-)

      Slett

Setter stor pris på tilbakemeldinger og innspill fra dere der ute, så legg gjerne igjen en kommentar!