Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

mandag 18. mai 2015

Kuleprimula

I fjor sommer fikk jeg et par hvite kuleprimulaer til overvintring i vår hage på grunn av flytting.  De besto av flere rosetter som hang sammen.  Fant ut at jeg skulle prøve å dele rosettene fra hverandre slik at jeg fikk flere planter.  Nå blomstrer rosettene hver for seg og to har blitt til syv.  Har lilla og cerise farget kuleprimula også.  Det er to store tuer med 8- 10 rosetter i hver.  Når de etterhvert blomstrer seg ferdig skal jeg dele dem og spre dem utover slik at det etterhvert blir et primulateppe.  Når eieren kommer og gjør krav på sine hvite skal jeg nok holde tilbake et par stykker.
Da skulle det vel bli sånn.  Bilde funnet på moseplassen.no.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Setter stor pris på tilbakemeldinger og innspill fra dere der ute, så legg gjerne igjen en kommentar!