Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

tirsdag 6. mai 2014

Sådden

I år hadde jeg bestemt meg for å bruke opp en del gamle frø og ikke kjøpe nytt.  Så tenkt, så gjort.  Erfaringen er at når frøene er litt gamle spirer de dårligere og runder med håndlagde avispotter har gått i søpla på grunn av manglende spiring.  Det liker jeg dårlig, men har nå erfart at jeg skal satse på nye frø fra neste sesong.  Jeg vil gjerne ha Lathyrus i armeringsjernene mine i år også, men det er ingen slike planter i drivhuset.  Armeringsjernene har stått der i hele vinter og nå står de og venter på klatrekompiser.
I dag var jeg innom Plantasjen en tur etter jobb.  Der fant jeg denne potten, full av Lathyrus.  Nå skal de plukkes fra hverandre og få hver sin potte og en liten stuss, så blir det nok blomstring på hver side av veien opp til huset i år også.  Går delingen bra er det ihvertfall 50 planter.  Da blir det til noen krukker også.  Potta kostet 40 kroner, så det kan bli en brukbar "investering".

2 kommentarer:

  1. Ja det må ha vært et godt kjøp :)

    SvarSlett
  2. Dette var gøy lesning ! Håper priklingen går greit da..røttene liker ikke å bli forstyrret står det å lese om blomstererter..lykkes du der, er det jo helt genialt å kjøpe dem slik i potte framfor å så dem. Jeg valgte i år å kjøpe en stor pose frø og disse nye frøene spirte iallefall så å si 100%. Tror det skal bli fargerikt både i din og min hage av disse herlige duftende sommerblomster.
    Hilsen Eli.

    SvarSlett

Setter stor pris på tilbakemeldinger og innspill fra dere der ute, så legg gjerne igjen en kommentar!