Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

søndag 12. januar 2014

Frø

Da var årets frø innkjøp i hus.  Hadde bestemt meg for å klare meg med de frøene jeg hadde i år bortsett fra blå og hvite klokkeranker.  Da jeg var inne og bestilte dem klarte jeg ikke å stå imot fristelsen og kjøpte to frøpakker til.
                                         KLEMATISAKLEJA 'Green Apples' i gruppen Perenner hos Impecta Fröhandel (6770)
Den første var denne akeleien, Klematisakeleie "Green apple" (Bilde Impecta).
                                         ROSENLISA F1 'Victorian Rose' i gruppen Ettåriga blomsterväxter / Ampelväxter hos Impecta Fröhandel (214)
Den andre var denne Flittiglisen "Victorian rose" (Bilde Impecta).
Akeleien kan vel sås nå, men de andre får vente litt.  Vinteren har kommet tilbake og det er -12 grader og noen centimeter med nysnø.  Solen skinner fra blå himmel og det er virkelig postkort stemning.  Håper plantene som trodde det var vår klarer seg.  Har ikke sjekket så mye, men så at klatrehortensiaen ved inngangsdøren hadde fått noen små grønne blad på nyåret.

1 kommentar:

  1. Kjenner til det syndromet der:) Det er mange av oss som rammes av det. Fine sorter du har bestilt.

    SvarSlett

Setter stor pris på tilbakemeldinger og innspill fra dere der ute, så legg gjerne igjen en kommentar!