Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

onsdag 22. januar 2014

Vintereik

Vintereika har fortsatt bladene på.  Vi har to eike trær, ei som feller blad om høsten og ei hvor de henger på til våren kommer.  En gammel nabo kunne fortelle at det var sommereik og vintereik.  Det er mye rart.  Eik er vel ikke det treslaget som trives best i klima her hos oss, men gøy å ha flere forskjellige trær.  I går flikket jeg litt på overskriften på bloggen.  Morsomt å prøve seg fram og lære litt nytt.  Skulle erstatte bakgrunnsbildet, men det var lettere sagt enn gjort.  Fant på nettet at det var flere som hadde hatt problem med det.  Har prøvd det meste, så nå gir jeg opp for en stund hvis det ikke skulle dumpe inn et hett tips her.  God onsdag! 

2 kommentarer:

  1. Du kan skille sommer og vintereik ved å se på bladene.
    Sommereika har nesten ikke stilk, mens vintereika har tydelig lang stilk.

    SvarSlett
  2. Eik trives ikke så god her heller. Jeg har et lite tre i hagen, men håper jo det vil bli større med tiden. Jeg er ikke sikker på om det er sommer eller vintereik jeg har. Må se etter til sommeren igjen :-)
    Ha en fin vinterdag!

    SvarSlett

Setter stor pris på tilbakemeldinger og innspill fra dere der ute, så legg gjerne igjen en kommentar!