Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

onsdag 23. januar 2013

Vårglede
Hver vår, rundt påsketider, starter kampen mellom meg og frosten.  Det gjelder kurver og potter med blomster som jeg vil ha med meg ut, for når våren kommer flytter jo jeg ut.  Fristelsene er mange og noen tåler litt frost, slik som narsisser og stemor.  Reiser man på hagemesser er tilbudet av drivhus drevne stauder der og frister.  Så er kampen igang, bære inn og ut, men det er verdt det.  Gleder meg stort over dem og de blomstrer i flere uker på grunn av den relativt lave temperaturen ute. Å komme hjem fra jobb og runde hushjørnet og møte f.eks denne gir energi og glede.  Når det lir litt utpå og det skal plantes nytt i kurven/krukken får de som er stauder plass i et bed i hagen og vil glede oss i flere år, dog noe senere på sesongen.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Setter stor pris på tilbakemeldinger og innspill fra dere der ute, så legg gjerne igjen en kommentar!