Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

lørdag 18. mai 2013

Flittig Lise er kanskje ikke så eksklusivt, men jeg liker disse fylte veldig godt.  Har et par rosa jeg har hatt i flere år, men i går kom jeg over den hvite, som jeg kanskje liker best og måtte ha et eksemplar.  Den hadde blitt hardt trimmet og var nesten som en ball.  Sikkert for å unngå skader under transport.  Det er flott for meg for da kan jeg lage flere planter til å ha i blomsterkasser.  Se tidligere innlegg, fylt Flittig Lise hos Helen Fredholm.  Så var det fram med saksa. 
Vips, 6 nye Flittig Liser er født.  Setter dem rett i små potter med fuktig jord og passer på å holde dem jevnt fuktig.  Så snart jeg ser tegn til røtter inder potten planter jeg de over i større potte. 
Plukker av blomster og knopper på avleggerne for nå skal kreftene brukes til å lage rotsystem. 
Den jeg kjøpte sto i ei potte hvor røttene har hatt det litt vel trangt ei stund, så nå skal den få større bopel og mer jord.  Da blir den stor og fin tenker jeg.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Setter stor pris på tilbakemeldinger og innspill fra dere der ute, så legg gjerne igjen en kommentar!