Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

mandag 13. mai 2013

Vindelen er i ferd med å erobre deler av drivhuset.  Den har en ekstrem trang til å snurre seg rundt og det gjør den på alt som kommer i dens vei.  Det verste er egentlig når de snurrer seg i hverandre.  Snart tid for emigrering til stor potte med klatrepinner.  Tenkte jeg skulle ha vindel sammen med klokkeranke slik at det ble litt blomstring tidlig på sesongen også.
Inspirert av innlegg hos MIN VILLAHAGE har jeg sådd Solblomst, Dorotheantus bellidiformis.  Denne er hvit, men har og sådd av de med farge fra den varme delen av fargeskalaen.  Disse hvite er nok litt eksklusive for det var knapt frø i pakken og de er noe treg til å spire.  De fargerike er i full gang.
Her er en gjeng på vei mot lyset, dessverre må alle bortsett fra 1 fjernes.  Noen synes kanskje det er rart at jeg sår ennå, men det gjør jeg.  Her i innlandet må vi godt ut i juni for å plante ut.  I tillegg kommer plantene fort hvis man optimaliserer forholdene dvs. lys, varme, vann, god jord, næring og potteskift.

For de som ikke har sett innlegget på Lins blogg i går med inspirasjonsbilder fra England vil jeg sterkt oppfordre til å ta en titt.  Her kan vi virkelig få inspirasjon til å løfte oss noen hakk, vi som ønsker det.


Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Setter stor pris på tilbakemeldinger og innspill fra dere der ute, så legg gjerne igjen en kommentar!