Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

mandag 15. juli 2013

Blåsevær

I dag og i går har det vært skikkelig blåsevær her hos oss.  Kaldt i går, men i dag har det vært sol fra blå himmel, men akk så mye vind.  Tørt blir det og de høye plantene som ridderspore knekker enten de har støtte eller ikke.  Flyr rundt og bekymrer meg og vanner i krukker og bed.  Ikke går det an å fotografere heller for alt vaier i alle retninger.  Denne lys lilla riddersporen er riktig fin, men i dag har den blitt 6 stengler mindre:-(.  I år skal den deles slik at jeg får flere av den.  Sa vist det i fjor også, men i år skal jeg.  Har en del som skulle vært delt og andre som skulle vært flyttet, men nå er det alt for tørt.  Ikke regn i sikte heller.  Det er jo på en måte bra når det er sommer, men en tordenskur innimellom hadde ihvertfall jeg og hagen satt pris på.  Det er bare å håpe på en vindstille dag i morgen slik at man ihvertfall kan sitte ute å nyte solen.  Nødvannet i brønnen er tatt i bruk i dag til å fylle noen oppsamlingstønner ved et par takrenne nedløp som har blitt tomme for vann.  Noen år siden vi brukte av vannet i brønnen.  Uansett vær ønsker jeg alle som er innom en riktig god sommerkveld!

2 kommentarer:

  1. For en lekker farge på riddersporen! Har du navnet på den? Jeg har virkelig fått mer og mer sansen og vil stadig ha flere sorter i hagen. Håper du får litt vann fra oven snart:)

    SvarSlett
    Svar
    1. Tror det er denne:
      D. x cult.
      'Magic Fountains
      Cherry Blossom'

      Slett

Setter stor pris på tilbakemeldinger og innspill fra dere der ute, så legg gjerne igjen en kommentar!