Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

tirsdag 30. juli 2013

Tulipanbestilling

Bilder fra eurobulb.nl
Årets tulipanbestilling er i boks. Noen kjente travere og noen nye sorter.  Menton har jeg hatt før.  Kjøpte en gang noen prima løker av den på et hagesenter på Gran og blomsten på dem det første året var like stor som hånden min.  De jeg har kjøpt senere har ikke blitt så store, men den er fin allikevel. 
Denne er ny.  Har sett den i noen hager nå i vår og liker den, så da prøver jeg. 
En gammel traver jeg må ha. 
Har ikke hatt papegøye tulipaner i hagen før, prøver denne. 
Tror denne blir en fin kontrast til de mørke, den også ny i vår hage. 
En nyhet til, denne skal bli høy og staselig, så gjenstår det å se om det som loves stemmer.  
Dette er og en som har vært i vår hage før, men det begynner å bli noen år siden.  
Det ble jo faktisk ganske mange nye.  Det blir spennende.  Håper at det nå blir mer fart i blomstringen til våren.  Heller dårlig i år da jeg ikke satte ned  noe særlig med tulipanløk sist høst.

1 kommentar:

  1. Mye flotte tulipaner du har bestilt deg! Jeg har også sendt avgårde en ordre til Eurobulb for noen dager siden. Desverre fikk jeg ikke med meg "Princesse Irene" og "Spring green" for de var skikkelig flotte! Det skal bli spennende å se hvordan de kommer til å ta seg ut i hagen din til våren!
    Ha en fin dag
    Stein

    SvarSlett

Setter stor pris på tilbakemeldinger og innspill fra dere der ute, så legg gjerne igjen en kommentar!